6/4 - 2010 - 00:00 Emmas Mammaliv, del 3

Nu kommer del 3 på Emmas mammaliv. Klockan är 00:00 och det är tisdag. Sorry.





Ronja kommer in till köket.
- Siri ska ha kattungar, berättar Emma
- Jaha.. hur vet du det?, frågar ronja
- Jag kände på Siris mage igår och då ringde jag till veterinären och sa vad jag hade känt och då sa dom att hon har kattungar i magen, förklarar Emma
- Okej. Kan jag berätta det för Lovisa?, frågar Ronja
- gör helst inte det. Jag kan göra det själv säger Emma

                   N Ä S T A     D A G     I     S K O L A N

När Ronja kliver ur bilen så kommer Daniel springandes mot henne. Dom kramar varann. Daniel pussar Ronja på kinden och säge ''du är så underbart snygg''
- men du då?, du är ju bara sååå underbar, säger Ronja
- Åh, vad gullig du är, säger Daniel. Nu kommer även Ronjas bästis Josefine.
- Hej, säger Josefine
- Hej, säger Ronja. Ronja, Daniel och Josefine sitter ute och väntar på att skolan ska börja.
- Nu första lektionen har vi ett matteprov, förklarar evelernas lärare Therese. Eleverna ska vara i grupper. Daniel är med sin polare Anton och Ronja är med Josefine. Matteprovet går ut på att var och en elev ska kolla vad dom kan köpa för 1000 kr. Om dom kan köpa en soffa. Eller ett set med bord och stolar. När Ronja sitter och kolar på möblerna så kommer Daniel springandes mot henne
- Ronja! Ronja!, ropar han.


Fortsättning följer .. fortsättningen kommer på fredag

Det var inte alls lika mycket nu, men det får duga.

KOMMENTERA!

hejdå
// Emelie

Comments




Ditt namn:
spara uppgifter?

din mailadress: (bara jag som ser)

Blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0