26/4 - 2010 - 22:21 Emmas Mammaliv, del 2

- Va!?, skriker Lovisa och kramar om sin stora syster. Ronja hör att Lovisa gråter, då börjar Ronja gråta också. Just när tjejerna gråter och håller om varann så kommer deras pappa. Ronja släpper taget om Lovisa och kollar mot Pappa Håkan (flickornas pappa) öppnar bildörren och går och kramar om både Ronja och Lovisa. Efter en stund går dom långsamt till bilen. I samma veva som Ronja sätter sig så får hon ett sms:

Till: 0730213113
Från: 0705020271
Meddelande: Daniel, din pojkvän<33. Ronja Åkerlund. Jag älskar dig. Du är det bästa som har hänt mig. Du är jätte underbar. Jag saknar dig jätte mycket och vill träffa dig<333 jag skulle göra ALLT för dig. Jag älskar dig.
- Pappa, kan jag få ladda min mobil?, frågar Ronja
- ja, det kan du väl få, svarar Håkan
- kan vi åka nu?, frågar Ronja
- Ja, det kan vi. Ska du följa med eller stanna hemma?, Lovisa, frågar Håkan
- följa med, svarar Lovisa. När dom väl är där så ger Håkan Ronja en hundralapp och säger:
''ladda mobilen så kommer jag snart''
- okej, säger Ronja fundersamt. När Ronja fått sin telia-laddning så säger Lovisa ''titta''. Ronja ser att Håkan pussar en tjej i trettio-årsåldern. Håkan och damen börjar gå mot Ronja och Lovisa. Damen presenterar sig:
- hej, jag heter Helén. Eran pappa och jag är klasskompisar och nu är vi kära!, säger Helén. När dom kommit hem så gnäller Lovisa.
- Pappa, jag vill också ha en mobil, gnäller Lovisa
- men gumman, du är för liten än, men du kan få en när du fyller 8 år, okej?, säger och frågar Håkan
- jag vill inte ha en då, men okejdå, säger Lovisa tveksamt. Det blir kväll och klockan börjar närma sig 20:00. När klockan slagit 20:00 så ringer Ronjas och Lovisas mamma.
- Hej mamma, säger Ronja
- Hej gumman, jag var ej gravid, som tur var, säger Emma.
- Vad bra, men kan inte du hämta mig och Lovisa, frågar Ronja
- Vill du hem?, frågar Emma
- Ja, svarar Ronja
- Amen fråga Lovisa om hon vill stanna kvar, eller följa med hem, säger Emma
- Lovisa, vill du stanna kvar eller följa med hem?, frågar Ronja
- stanna kvar, svarar Lovisa
- Lovisa ville stanna kvar, men jag åker hem, säger Ronja
- okej, jag åker och hämtar dig nu, säger Emma
- okej, säger Ronja. Fem minuter senare. I bilden på väg hem så laddar Ronja mobilen och skriver ett sms till Daniel:

Till: 0705020271
Från: 0730213113
Meddelande: Hej älskling<3333 jag såg ditt sms förut, men jag kunde inte svara för jag hade inga pengar på mobilen, men nu har jag det. Jag saknar dig jätte mycket också. Vi måste vara med varandra nån dag. Imorgon efter skolan, kanske?:) , för jag har fotboll halv fem. Vi pratar om det i morgon på skolan. Kram (L).
- Ronja!, ropar Emma
- Ja!?, svarar Ronja
- Kom in till köket. Jag måste berätta nåt för dig, svarar och säger Emma.

Fortsättning följer .. fortsättningen kommer nästa fredag.


K O M M E N T E R A

hejdå
// Emelie

Ps. Ni kanske undrar varför jag inte lagt ut del 2, del 3, del 4 osv eftersom dom kommer varje fredag. Men anledningen varför är för att jag ej har haft internet, men dom kommer komma. Det lovar jag.

Comments
ronja

spännande :)

2010-04-04 @ 21:53:53
hemsida/blogg: http://ronjaasvardag.blogg.se/




Ditt namn:
spara uppgifter?

din mailadress: (bara jag som ser)

Blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0