18/11 - 2009 - 17:49 första dagen i skolan :)

hej alla bloggläsare.  Jag skrev ju inte om hur dt gick när jag hälsade på brunne skola igår, men då gör jag det idag istället.

 
                                          om hur det gick när jag hälsade min nya skola

                                         ja, som det står, Jag hälsade på min nya skola idaf, brunne :)  Först när vi kom in i entreén så kom rektorn Carina Söderlind :) vi skakade hand :) sen så visade hon mig och mamma runt, sen så sa hon ''vi kan gå in till klassrummet där dina klasskamrater sitter så att du får se dom för dom ska precis sluta'' och jag är ju så blyg, men iallafall så öppnade Carina dörren till klassrummet och då tänkte jag ''hejhej, hihi :)''  och jag såg evsan och mallan och jag sa hej genom att nicka =) hihi <3 . Sen så Visade Carina mej o mamma runt lite mer :) Hon visade 5 års, 1:an , 2:an, osv. och hon visade syslöjden, matsalen också, den var ju jätteliten, hihi :), sen så fick jag en skolkatalog medmassa regler, telefonnummer, klasslista, aa osv.  Och... Isa landström var jue jättesöööt <33  ni andra är också söt mina små söta flickor <3

(har kopierat)


aja, får väl skriva med blå text då -.-



Nu tänkte jag berätta om min första skoldag idag :)


                    
                          första skoldagen idag :)

Det började med att mamma och jag stog och väntade på bussen för att jag åker skolbuss till skolan för att det är 7 kilometer till skolan -.-  Aja.. Sen kom bussen, jag klev på, tog jue såklart mitt skolbusskort och tröck mot apparaten först, hihi. Sen så klev jag in i skolbussen. Men asså gud vilka jobbiga barn det satt i skolbussen -.-  Aja. Efter typ några minuter var skolbussen framme vid skolan, jag klev av (alla klev av) och jag började gå men asså jag såg att det stog ett gäng tjejer men jag visste inte om det var tjejerna från min nya klass, men dom ba ''emelie'' och jag gick dit och då var det dom :D men jag var lite bslöjden började 1örsent till klassrummet för batt klockan var typ 18 minuter över 8 när skolbussen var framme vid skolan, asså vi börjar 08:20 och slutar 14:15 varje dag! bra va ?  På lektionen jobbade vi med so/no  det var typ frågor om djur typ giraffer, lejon, zebror,  osv.  Men jag skrev typ bara svar på zebran..tror jag.. För att lina och jag satt typ och skickade lappar till varandra :) hihi <3  Sen var det rast, då pratade jag och mallan typ ''tjejsnack'' hihi,  och evsan tog upp mig på ryggen, sen gjorde mallan det också ;) hehe <3   Sen kom mallans jobbiga lillebror micke (michael) Sen efter en stund så skulle vi in, då var det slöjd (syslöjd) så då gick evsan och jag till syslöjden, Mallan har träslöjd, synd de :( <3   Aja, vi gick in från första rasten 10:00 för den började 09:40 så jag och min nya klass har bara rast i 20 minuter, tråkigt det :(   Aja, på syslöjden så håller jag på att göra en snuttefilt till min nyfödda kusin pella. Slöjden började 10:00 och den slutade 11:20 när klockan var typ 11:05 så sa slöjdläraren att vi skulle börja att plocka ihop våra grejer som vi höll på med. Jag hade ingen påse så jag fick dela med evsan, hihi, jätte snällt av henne tycker jag :) evsan är jätte snäll, det är Mallan, Isa, Lina, Amanda och johanna också :) alla är snälla. Sen klockan typ 11:20 så gick vi till matsalen, matsalen är i skolan, som tur är :) iallafall så var det lasagne idag, jätte gott faktiskt :) iallafall så fick man hämta sallad först, sen mat, och sen bestick o glas o sånt!  när det gäller sallad så tog jag sallad, dressing och morötter. Sen hämtade vi maten, mat tanten lät oss ta själv, bra de :) jag toog 2% bitar/bit ungefär. Sen gick jag och evsan till bordet och satte oss, där satt även vår lärare Ann-Sofie och nån till lärare. Besticken fick man hämta på borden och dom låg i nåt slag av burkar ;O  sen hämtade jag vatten, för att jag tycker inte om mjölk, sen när vi precis hade satt oss så kom även Mallan och Amanda! Och Amanda var jätte rolig, hihi <3  Sen när vi hade ätit klart så gick vi ju och slängde maten såklart, inte malin,amanda och evsan, utan bara jag. Sen gick vi ut på rast! Då satt jag mest på evsans rygg. Och Stephanie (klass 3 på brunne skola) filmade mig och evsan när evsan hade mig på ryggen och sprang, hihi <3 det var fett kul <3 Sen skulle vi in (igen) då var det matte! Då gick jag, Jonte och Mallan till en tjej/tant som heter birgitta för att vi skulle ha matte där! Jag gjorde 6 av 8 uppgifter, haha, *duktiga jag* haha närå, men vi hade  typ matte där från 12:10-12:50 sen skulle vi på idrott!  Och jag hade glömt gympa kläderna :/ men jag var med ändå! Först så skulle vi jogga 5 varv sen så skulle vi värma upp lite mer genom att spela killerboll och jag blev inte bränd en enda gång:P bra de <3  sen så spelade vi fotboll och jag fick kommentarer av evsan, lina och en kille  evsan ba ''vad ra du var, jag var värsta dålig'' och jag ba ''tack, nej, du var bra eve'' och kilen ba ''bra spelat'' och jag ba ''tack'' . Efter en stund så var idrotten slut! Och jag skulle åka buss hem. Jag åker SWEBUS. Hihi. AmandaCool i min nya klass åker också den bussen, men hon åker bara den bussen när hon ska hem, hon åker en annan liten blå buss när hon ska till skolan. Och bussen gick ungefär 23 minuter över 2 amanda och jag vart klar typ 14:15 och jag sa hejdå till alla tjejer och alla fick en var sin kram, utom amanda då för hon skulle jag ju gå med till bussen. Vi gick till bussen. Vi fick typ vänta en kvart på bussen -.- Sen kom den. Jag satt bredvid amanda på bussen. Hon klev av före mig. Sen efter ett tag så klev jag också av! Sen kom jag hem! Och mamma mötte mig, jätte snällt av henne tycker jag (L) älskar dig mamma (L) .  Och vi gick in och jag hade fått min box av min klubb som jag är med i, TL-klubben heter den. Jag kom hem 15:15 och satte mig vid datorn typ (ca 16:50) och var inne på www.bilddagboken.se och var inne på msn, på msn så chattade jag typ med johanna, evsan och lina typ, alla dom tjejerna är från min nya klass :)

Ja, det är väl det som har hänt idag då :)


hejdå
// emelie

Ps. glöm inte att kommentera



Comments




Ditt namn:
spara uppgifter?

din mailadress: (bara jag som ser)

Blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0