19/11 - 2009 - 17:38 andra skoldagen :)

hej <3


                                                DAGEN

                              klev upp när klockan ringde. Men jag var astrött.
                             sen kom mamma och försökte att få upp mig ur sängen :P
                             Jag klev typ upp efter några sekunder/minuter. Fikade,
                             klädde på mig kläder: rött linne, rosa tröja/t-shirt , svarta mjukis byxor.
                             sen vart det att tvätta av sej i ansikte, borsta tänderna, kamma håret 
                             och sminka sig. Jag tog bara mascara och ögonskugga idag för att jag
                            hann inte så mycket för klockan var typ... aa jag kan inte säga exakt men
                            klockan var typ.... 07:20 kanske..... aa....mamma fick tjata på mig lite, hihi.
                            Efter ett litet tag så vart jag klar. Då var klockan typ 07:30 (ungefär)
                            Mamma ba ''är du klar'' och jag ba ''ja, snart, jag ska bara hämta en sak''
                           Jag hämtade ett papper från kollegie blocket (stavning?) för att lina, isa och jag
                           brukar skriva lappar till varandra :) .  Sen vart det att klä på sig, jacka och mössa
                           och självklart sklväskan och en väska till!  Mamma följde med mig till bussen. Vi
                           gick till bussen ca 07:35 . Bussen kom typ....07:45  då klev jag på och mötte
                           samma jobbiga barn >.< förutom tjejerna då :) min och evsans buss kom samtidigt (;
                           bra de <3  vi sa typ bah ''hej <3''  hihi. Vi skulle in typ på en gång :( synd de 
                           första lektionen: matte, sen typ.. nå engelska grejs troja  ?
                          sen rast! Men evsan och jag skulle stå i boden och hyra ut grejer -.- i början var det kul
                          men sen så var det tråkigt! Vi skulle stå där inne hela rasten och alla andra raster med >.<
                          andra lektionen: då hade vi engelska, so boring -.-
                          tredje lektionen: då hade vi MUSIK ;O so so so booriiing!  Vi tränade till lucia och sjöng
                          en massa låtar som vi skulle träna på! jag tänkte såhär ''åhh, jag längtar tills klockan är 11:10''
                         Till slut vart hon det. Då tänkte jag ''YEESSS'' Hihi, jag HATAR musik;OO
                         Andra lektionen: Mattid,, men nån av oss (evsan o mig) skulle stå i boden: ena skulle gå och
                        äta och andra skulle stå i boden. Jag gick och åt medans evsan stog i boden, man skulle komma
                        till boden när man hade ätit klart. Jag gick till matsalen, tvättade händerna, tog mat!
                        jag tog morätter. Sen tog jag mat. Idag var det fisk! Det var jätte gott!<3
                       Kontigt nog att för att jag brukar inte gilla fisk. Men det beror också på vad det är för fisk.
                       Det tog bara 5 minuter för mig att äta! Kontigt? jag brukar bli klar efter typ en kvart.
                       iallafall, efter jag hade ätit klart så gick jag till boden där evsan var :) Då var det hennes tur att 
                       gå och äta :) Jag hyrde ut sakerna då >.<  saknade evsanpevsan <3  Men till slut så kom hon
                       tillbaka, wiiie ;D <3  då hyrde vi ut saker båda två :) medans inga barn skulle hyra så körde evsan
                       och jag gris :P hehe, först så körde vi med namnet evelina sen så kom det barn och ville hyra igen.
                      Efter det så fortsatte vi igen! Efter en stund så körde vi med namnet isa :) hihi! Sen efter ett tag
                      så skulle vi in! inte kul det heller men det är iallafall bättre än att stå ute i boden 
                      fjärde lektionen: so/no ,  jag kom inte ihåg vad vi jobbade med på so/no:n 
                      femte lektionen: (sista lektionen) vi hade bild, det gick till såhär på bilden att annso (nya lärarn på brunne)
                      skulle läsa ur en bok och vi skulle typ få ideér och rita en bild typ..till boken.. det handlar om en tjej
                      som typ vill att en tjej ska döda en annan tjej för att typ den tjejen har mer makt en den tjejen som vill att
                     tjejen ska döda en annan tjej. Typ det handlar den om! Asså jag har inte följt med så mkt från boken för att
                     jag har nyss börjat i nya klassen, och dom har typ äst mer en halva boken!Jag har bara gått där i två dagar
                     så... aa. Så är det med det ;)  Sen vart klockan 14:15, då slutade vi! Och Amanda i min nya klass väntade
                    mig för att vi åker samma buss! Och jag gick på toa innan vi gick till bussen! Och precis när vi gick ut
                    så kom bussen och amanda bah ''jävlar bussen kommer nu'' och vi sprang :P  haha <3 . Vi gick in i bussen 
                    tryckte busskortet mot apparaten. Sen gick vi och satte oss! Sen när jag just tänkte på att mamma kanske
                   ringer så ska jag ställa mobilen på ljud av så när jag öppnar mobilen så ser jag att mamma ringer.
                   Jag orkar typ inte berätta vad hon sa men hon sa typ att dom kommer hem lite senare än mig och mamma sa
                   att jag skulle vänta på bron (utanför huset) tills dom kom! J´När bussen var framme där jag bor så klev jag av
                   bussen och kollade posten! Massa brev och reklam :P   Jag gick till bron och väntade. Det gick inte många 
                   minuter tils dom kom.  När dom hade kommit hem så satt jag mig vid datorn! Och jag har suttit här sen....
                  .....15:15 kanske?  vet inte exakt! Men..tja... det kommer lite mer text nu! Säger inte vad det är! utan läs 
                  själv !!


 
                                
                                              vad gör man egentligen när man hyr ut grejer från boden ?

                                                         
ja, vad gör man egentligen? det ska ni få reda på nu kära läsare :)
              
                                              Man har penna, papper, sudd och ett prickpapper. När det kommer nån som vill hyra så
                                             frågar man ''vad heter du?'' då säger hon kanske ''emma'' då skriver man det på pappret 
                                             där det står namn klass och sak och sen frågar man ''vilken klass går du i ?''  då kanske
                                             emma säger ''4 an'' , då skriver man en 4 där det står klass sen frågar man ''vad vill du 
                                             hyra?'' då kanske emma säger ''en rockring'' då skriver man rockring där det står sak
                                            Ja, ungefär så går det till! När man får en prick så har man typ, bankat på en dörr eller nåt
                                            sånt!


aa, det var det!

hejdå
// emelie

Comments
Eve<3 (evsan)

heej Emelie(L)



fan va mkt du skriver!!!:S:)



Haha!!! hatar du Musik??:O:S

ses på måndag<3 kramkram...

2009-11-20 @ 15:28:00
hemsida/blogg: http://evelinaviklunds.blogg.se/




Ditt namn:
spara uppgifter?

din mailadress: (bara jag som ser)

Blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0