8/7 - 2010 - 22:53 trubbel och grejs

Hej bloggen ♥

Varför jag inte har bloggat idag är för att datorn har dampat och internet har inte funkat. Det började med att, jag och mamma kom hem. Jag slog på tv:n. Startade datorn. Det kom upp ett fönster där det stog att man skulle bläddra med piltangenterna och välja vilket val man ville att datorn skulle utföra. Och jag valde att ''starta windows normalt''. Då kom rutan upp igen. Sen efter att jag hade valt igen så kom det upp en helblå ruta med svart text. Det stog att det var något fel i registerfilen och registret. Efter att jag hade suttit och fixat med det där i typ 1-2 timmar så struntade jag i det och såg på One tree hill istället. Efter att One tree hill var slut så försökte jag att få igång datorn. Men nej nej. Samma fel. Samma trubbel. Och Telia hade stängt av internet. Så då hade vi inget internet heller. Men idag på kvällen så gick mamma till Ica supermarket och köpte ett Telia usb-modem som tillhör internet. När mamma kom hem så startade jag datorn och valde ''felsäkert''. Och då gick det, äntligen! Vi installerade usb-modemet och jag försökte logga in på internet. Och då hade vi äntligen internet. Vi har ett sånt här usb-modem med kontantkort som man måste ladda. Frisurf, kallas det. Men första gången man använder usb-modemet som kontantkortet ligger i så finns det redan pengar för att surfa i ett dygn. Men efter att man har surfat i det dygnet så får man ladda det själv. Ja, så har min dag sett ut idag. Jag har även tagit ett fotbad. Gud vad skönt det var :D 

Men ni får ha det så bra. Så hörs vi hörs lite senare alla bloggare och bloggläsare.




Comments




Ditt namn:
spara uppgifter?

din mailadress: (bara jag som ser)

Blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0