5/4- 2010 - 10:48 Emmas Mammaliv, del 1

Det var en gång en 26 årig, ung tjej, vid namnet Emma. Emma blev gravid redan som 15 åring. Nu är hon 26 år, och har barnen Ronja, 8, och Lovisa, 6. Ronja går i fotboll och Lovisa i handboll. Ronja tränar fotboll mån, tis, ons och lör. Mån och ons 14:30-16:00. Tis och lör 16:30-19:00. Lovisa tränar handboll mån, tor och sön. Mån: 15:15-16:30, tor: 16:00-17:30 och sön 09:30-11:00. Emmas familj består av barnen Ronja, 8, Lovisa, 6, Familjens chihuahua Doggy, 6 månader och katten Siri, 5 år. Måndag morgon: Emma har ställt klockan på ringning. Emma drömmer att Siri ska ha kattungar. Men så ringer klockan och hon vaknar, det gör Lovisa med. Lovisa kommer skuttande in till sin mamma för att säga godmorgon.
- Godmorgon gumman, säger Emma
- Godmorgon, säger Lovisa
- ska du inte göra fika åt mig och Ronja?, frågar Lovisa
- Jo, svarar Emma och kliver upp ur sin säng
- men gå och väck Rona, medan jag gör fika åt er, säger Emma. Klockan är 07:45 och tjejerna sitter och fikar.
- Mamma, kan jag få en dator?, frågar Ronja
- Jadå, det kan du få, svarar Emma. Klockan har blivit 07:40 och Ronja och Lovisa sitter i bilen och är på väg till skolan. Tjejerna går på söråker skola. När Ronja och Lovisa är framme vid skolan så kommwe Josefin, Ronjas bästis, Ronja öppnar bildörren. Ronja och Josefin kramar varandra, som bästisar gör. På rasten (första) så är Ronja med Josefin. Dom spelar kortspel. I mitten av rasten så ropar Daniel (ronjas klasskamrat) på henne
- Ronja! Kom!, ropar Daniel. Ronja går till Daniel.
- Jag är kär i dig, kan vi bli ihop? Ronja får en konstig känsla, men svarar på frågan ändå,
- Nja.... Jag vet ej...... okejdå, svarar Ronja. När skolan är slut så står Ronja och Lovisa vid vägen och väntar på Emma. Ronja får ett sms:

Till: 0730213113
Från: 0732031334
Mddelande: Hej Ronja och Lovisa! Jag tror att jag är gravid!!!!! Jag har panik. För om jag är gravid. För om jag är gravid så vet jag ej vem som är pappan ju! Jag har pratat med pappa och han är på väg till eran skola för att hämta er och han skjussar er till träningen! Jag vill ej att ni ska må dåligt och vara orolig över mig, så därför får ni vara hos pappa tills att jag har kollat upp vem som är pappan, , om jag är gravid. Men om jag ej är gravid så får ni ju självklart komma hem imorgon, efter skolan. Jag hör av mig ikväll! älskar er, mina änglar! Puss/ Mamma. Ronja blir röd som en tomat i ansiktet och berättar för Lovisa.

Fortsättning följer.. fortsättningen kommer nästa fredag.

Jag ska till farmor idag, tills på söndag eller måndag. Så troligtvis så bloggar jag inget mer idag, bara så ni vet!

K O M M E N T E R A !

Comments
Josefin ♥

SV: okej! :D

2010-03-05 @ 16:07:28
hemsida/blogg: http://jojjisen.blogg.se/
Anonym

fin blogg , ha det bra :)

2010-03-05 @ 17:14:05
hemsida/blogg: http://sjondinen.blogg.se/
maariawh

sv: tack för frågorna,jag svarar någon gång i veckan :)

2010-03-07 @ 16:46:27
hemsida/blogg: http://maariawh.blogg.se/
Josefin ♥

SV: Hehe ja han är jätte söt! ♥

2010-03-09 @ 20:15:13
hemsida/blogg: http://jojjisen.blogg.se/




Ditt namn:
spara uppgifter?

din mailadress: (bara jag som ser)

Blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0